Saturday, April 25, 2009

HATI2 DENGAN MESEJ YANG DIHANTAR..




Tiiitt…Tiiitt..1 message receive..
Kata2 dr seorang sahabat rupanya…

“APA YANG DIMAKSUDKAN…DALAM AQAL ITU HATI,DALAM HATI ITU RUH,DALAM RUH ITU SIR,DALAM SIR ITU AKU….FIKIRKAN!!!”

Eh,mesej ape ni peliknya…saya cuba bayang ape yg diperkatakn..Erm..xtaw la nak cakap pe…Saya pun apalagi dengan slumbernya 4wrd msj2 kt fasi saya mase skol dlu (skrang ni dye amk Ma+ Phd. In iSLamic Studies kt UM)…Mnta pandangan dye..

sEBentar kemudian dye reply..
”Ni amk kt mane?tu kata2 shatahat,kata2 tanpa sedar golongan sufi,orang awam x spatutnye bahaskan,nti boleh sampai sesat & salah faham…”

Saya sedikit tsentak…

“Maaf,msj ni dr kawan…”

“Oh,x pelah…nti dapat fahamla,x smpi waktunya lg,nk terangkn pn susah…xpela dlu…”

”Ok,klu de mse nti teranglah,saya pn nk taw jgk…

Erm..klu nk naik tingkat 3 kne naik tingkat 1 dlu kn…”

Hehe…cukup bkias kata2nye..maksudnye kte kne tgk levelnya takat2 mne..Saya blum smpi tahap 2 lg..Kadang2 kte faham x sama ngn orang ln faham…btol x???saya nk sgt taw wpun taw level sy takat mne…Mungkin 1 hari nti saya akan taw jg…InsyaAllah..

Kepada sahabat sy td2,syukran jazilan cbb sent msj2,sy x slhkan dye,sekurang2nye sy tahu ttg2…Saya dh respon jwpn2 kt dye,hrp2 dye trima(xtaw dye trima @x,cbb no respon)..Bley nk 4wrd pd org ln tp mestilah dgn huraian@pbahasannye skali…Nti klu sy taw jwpnnye 1 ari nti,nti sy gbtaw blk,skg ni sy x smpi thp 2 lg..

Kesimpulannye…(nasihat tk diri sy jg)..kalu bley bhati2 lah dengan msj yg kte nk send@4wrd pd orang ln..tambah2 klu benda2 mlibatkn aqidah kte…tkut tsesat,salah faham@tpesong(nauzubillah..)Banyak lagi kte kne belajar..bkn utk kepentingan dunia shj tp akhirat jg..

Wallahua’lam..
~22 APRIL 2009,11.40 p.m~

0 comments: